איך מתנהלים נכון כלכלית בזמן קורונה?

FacebookWhatsAppEmail
11.05.2020

היי לכם, אלה ימים לא קלים מהרבה בחינות, גם כלכלית. אנחנו כאן כדי לעזור במה שאפשר כדי לשמור על התנהלות כלכלית נכונה גם בתקופה הזו.

הנה כמה דברים שמצאנו כמועילים ואנחנו נמשיך לעשות את זה בתקופה הקרובה. אתם מוזמנים גם לכתוב לנו אם יש לכם רעיונות או מחשבות. זכרו, אם יש דבר אחד שאפשר להגיד בוודאות על המציאות זה שהיא כל הזמן משתנה (כשרוצים וגם כשלא) – גם תקופות יותר קשות נגמרות בסוף ואם ניסיון העבר מלמד על העתיד אז אחריהן באה תקופה של צמיחה.

הוציאו אתכם לחל״ת (חופשה ללא תשלום) / פיטרו אתכם?

תבדקו אם אתם זכאים לדמי אבטלה בפיטורין ועכשיו גם בחל״ת של 30 יום או יותר החל מה-01.03.2020 בשל צמצומים במקום העבודה עקב התפשטות הקורונה, אתם עשויים להיות זכאים לדמי אבטלה. בשל המצב גם אין צורך להתייצב בלשכת התעסוקה אלא רק להתייצב מרחוק. כל התנאים כאן. תוודאו ששולמו לכם כל הזכויות שלכם בפיטורין ודאו שקיבלתם את פיצויי הפיטורין ואת יתר הזכויות, כל הפרטים כאן. בחל״ת שימו לב שלא אמורים להוריד לכם ימי חופש וזכויות נוספות שמגיעות לכם. שמרו על הזכויות שלכם ועל התנהלות כלכלית נכונה.

עצמאים? יש לכם עסק קטן? ביטלו לכם פרויקטים יש לכם פחות עבודה?

נצלו את ההקלות שהמדינה נותנת ניתנה דחייה בדיווחים ובתשלומי מע״מ, נצלו אותה כדי לשפר את תזרים המזומנים שלכם אבל אל תשכחו לכלול את ההוצאה הזו בתקציב כדי לשמור על התנהלות כלכלית נכונה. כל הפרטים כאן.

מקצועות מסוימים עשויים להיות זכאים לדמי אבטלה (לדוגמא: מורי דרך, מרצים, שחקנים ועובדי ניקיון), תוכלו לקרוא עוד ולוודא אם גם אתם יכולים כאן.

אתם יכולים למשוך דמי אבטלה מהפנסיה שלכם או לבקש הלוואה בערבות מדינה. עם הזמן כנראה שיהיו יותר ויותר הקלות, תמשיכו לעקוב ולנצל את זכויותיכם.

צמצמו הוצאות לא הכרחיות והקפידו על התנהלות כלכלית נכונה

  • הקפיאו מנויים: חדר כושר, חוגים (אתם גם ככה לא הולכים)
  • בקשו הקפאת משכנתא שלכם (הבנקים קיבלו הוראה לאפשר את זה) – זה למעשה דחייה של התשלומים הקרובים. אפשר גם רק להקטין את גובה התשלום תחשבו מה הכי נכון בהתאם לתזרים שלכם. אל תתפתו לקחת הלוואות יקרות, הן רק יכניסו אתכם יותר לסחרור,
  • אם אתם חייבים הלוואה תבקשו כמה שיותר הצעות, תתמקחו ותבחרו את הזולה ביותר (אפליקצית פיזבק גם תעזור לכם בזה)

חפשו הזדמנויות

יכולים לספק שירות מרחוק? יש הרבה אנשים בבית, נסו להציע להם שירותים מרחוק (קורס צילום, שרברב אישי באינטרנט) תהיו יצירתיים!

עזרו לאחרים

אם לא נפגעה לכם ההכנסה נסו לקנות מעסקים קטנים ופרילנסרים כדי להקל עליהם!