למה כולם מציעים לנו כרטיסי אשראי ומה טוב לנו?

FacebookWhatsAppEmail
11.09.2019
למה כולם מציעים לנו פתאום כרטיסי אשראי, ומה נכון לנו לעשות עם זה?

לפני שנתיים בערך חוייבו הבנקים למכור את חברות כרטיסי האשראי שהיו בבעלות שלהם – לאומי קארד (היום MAX) שהייתה בבעלות בנק לאומי, וישראכרט שהייתה בבעלות בנק הפועלים. למה? כדי לנסות להוריד קצת את הריכוזיות בשוק הבנקאות בישראל, זו שגורמת לנו האזרחים לשלם מיליארדי שקלים נוספים כל שנה.

היום אחרי המכירה, הקרב על הלקוח (שזה אנחנו) או יותר נכון הקרב על איזה כרטיס הלקוח שולף בחנות התחיל. היום גם הבנקים וגם חברות כרטיסי האשראי ממש ממש רוצות למכור לנו כרטיס ועוד יותר רוצות שהכרטיס שלהן יהיה הכרטיס בו נשתמש הכי הרבה.

למה? זה קל. כי זה שווה להן מלא כסף. בכל פעם שאנחנו מגהצים את כרטיס האשראי החברה שהנפיקה לנו את הכרטיס מקבלת מבית העסק עמלה שנקראת עמלת סליקה. זה לא הכל – בנוסף גובים גם מאיתנו הלקוחות עמלה, קוראים לה ״דמי כרטיס״ והיא עומדת על מאות שקלים בשנה (תלוי בכרטיס). חכו חכו, זה עדיין לא הכל – הייתם בחו״ל לאחרונה? קניתם כמה דברים קטנים באינטרנט? על כל פעולה כזו במטבע חוץ אנחנו נשלם עמלה נוספת שנקראת עמלת המרת מט״ח.

אחלה, אז הבנו שזה מה שהם רוצים. ועכשיו ברור לנו גם בדיוק למה. אבל מה נכון לנו לעשות? הרי מציעיםלנו מלא מלא מבצעים, זה בטח משתלם…

כלל האצבע שלנו הוא פשוט – עזבו אתכם מעוד כרטיס. בכל זאת רוצים לבדוק מתי זה שווה? הנה הצ׳ק ליסט שלנו בשבילכם:

  • מה גובה ״דמי הכרטיס״? אם יש פטור מהם, לכמה זמן? רמז, אתם רוצים שהם יהיו 0.
  • מבצעים והטבות: האם הם במקומות שאתם גם ככה קונים בהם? כמה הם צפויים לחסוך לכם בחודש? תשתמשו בפירוט החיובים שלכם בחודשים האחרונים, הוא זמין לכם בפיזבק (עשינו לכם את זה ממש קל, פשוט תלחצו על האייקון של שני הכרטיסים בראש המסך ותראו את כל החיובים שלכם בכל הכרטיסים יחד) ותחשבו. כן תחשבו. ותיקחו בחשבון שתמיד יש אותיות קטנות (לא בחנויות עודפים, לא בסופי שבוע וכאלה), אז תורידו בקלות 25% ממה שיצא לכם בחישוב.
  • כמה אתם קונים במטבע שהוא לא שקל? קונים בחו״ל או באינטרנט? תבדקו טוב טוב את העמלה שמציעים לכם. הכרטיסים הטובים יכולים להציע לכם 1%, ובכרטיסים הפחות טובים תשלמו גם 3%.

זה הכי חשוב – יש לכם כמה כרטיסי אשראי? תראו שאתם עוקבים גם אחרי ההוצאות שלהם ומשקללים אותם לתוך ההתנהלות והתקציב החודשי. הצטרפו לפיזבק ונעזור לכם לעשות את זה בלי לעבור כל חודש על פירוטי חשבון בשלושה אתרים שונים.