מחקר העמלות הגדול של פיזבק 2018

FacebookWhatsAppEmail
עמלות הבנקים עמלות הבנקים 04.11.2018

בימים אלו השלמנו ב Feezback את המחקר המקיף והרחב ביותר שבצענו באשר לעמלות ולעלויות השירותים הפיננסיים, שאנחנו משלמים לבנקים בישראל. הצצה לנתונים מסייעת לנו להבין על מה אנחנו משלמים ובעיקר איך ואיפה אנחנו יכולים לחסוך.

את הבדיקה בצענו על בסיס מידע אמיתי ואובייקטיבי. אתם יכולים להאזין לקרן צוקרמן, מנכ"לית Feezback שחשפה את הנתונים בראיון בתכנית הכלכלית ברדיו 103fm, והסבירה מה אנחנו יכולים לעשות כדי להוזיל עלויות אלה.

להאזנה לראיון

לצערנו, מתגלה שדווקא אוכלוסיית האזרחים הוותיקים והפנסיונרים, משלמים את העמלות הגבוהות ביותר. ממוצע העמלות השנתי שלהם לבנקים עומד על סכום של 2,671 שקלים בשנה. מגזר העסקים הקטנים סובל אף הוא ומשלם סכומים גבוהים בממוצע של 1,921 ש"ח בשנה, זאת לעומת סכום ממוצע של 818 ש״ח שמשלמת משפחה עם ילדים. באופן לא מפתיע, את הסכום הנמוך ביותר משלמים סטודנטים, כ 320 ש"ח בלבד.

בדיקה בין הערים המרכזיות בישראל מלמדת כי דווקא בת"א משלמים הכי הרבה עמלות 1,034 ש"ח בממוצע בשנה, כמעט כפול מהממוצע השנתי בירושלים (556 ש"ח) או בבאר שבע (554 ש"ח), בחיפה אגב משלמים סכום של 783 ש"ח.

נקודה חשובה שכדאי שנבין, היא שהעמלות שכולם אוהבים לדבר עליהן ולהסביר עד כמה הן נמוכות – עמלות העו"ש, הן רק חלק קטן מתוך העמלות שבפועל אנחנו משלמים. החלק הגדול והמשמעותי הן העמלות על שירותים נוספים, עמלות מסחר בניירות ערך ועמלות מט"ח.

אז הנה מספר נקודות חשובות שעולות מהמחקר שלנו:

  • תתמקחו על העמלות – המחירים ממש ממש לא גזרה משמיים ואפשר לחסוך עד אלפי שקלים בשנה.
  • שימו לב לא רק לעמלות שדיברו איתכם עליהן, אלא בעיקר על אלה שלא!
  • עזרו לסבים ולסבתות שלכם, להורים שלכם ולפנסיונרים הקרובים אליכם, הם משלמים את הסכומים הגבוהים ביותר. חבל שדווקא האוכלוסיות היותר חלשות מבחינה טכנולוגית לא ייהנו מהכלים הדיגטליים המתקדמים שיש כיום המאפשרים להשוות ולחסוך כסף רב בקלות.