לשפר תנאים בלי לעבור בנק? בטח שזה אפשרי!

FacebookWhatsAppEmail
צרכנות פיננסית צרכנות פיננסית 22.07.2018

המחשבה לעבור בנק, נשמעת לרבים כמשימה בלתי אפשרית. חשוב לדעת, שהתהליך היום הוא קל ופשוט בהרבה ממה שאנחנו נוטים לחשוב. אבל, וזה אבל גדול! פעמים רבות כלל לא צריך להעביר את החשבון שלנו כדי להנות משירותים פיננסים טובים ומשתלמים יותר.

כמעט בכל תחום בחיים אנחנו נוטים, לבדוק, להתנסות, לבחון את הדברים ואף פעם לא להניח "את כל הביצים בסל אחד" אז מדוע כשזה מגיע לבנק אנחנו שוכחים את הכלל החשוב הזה? התחושה המוטעית והשגויה שכביכול אנו חייבים לקנות את כל השירותים רק במקום אחד – הבנק שלנו, עולה לנו הרבה כסף.

למעשה, לעבור בנק או לקנות חלק מהשירותים מבנקים אחרים או מגופים חוץ בנקאיים זו אפשרות משתלמת במקרים רבים והתהליך הרבה יותר פשוט ממה שחשבנו.

זכרו: כיום ניתן להפריד את השירותים הבנקאיים ולרכוש כל שירות מהגורם שהכי מתאים ומשתלם. לדוגמא, אדם יכול להחזיק את חשבון העו"ש בבנק אחד, לקחת הלוואה מבנק אחר, ולנהל את תיק ניירות הערך בבית השקעות. ככה הספקים יתחרו עליכם כל הזמן.

למה כן לעבור בנק או לפצל את השירותים?

פשוט כי הבנקים והגופים הבנקאיים רוצים למכור לנו שירות וכמו בכל מקום כשאנחנו במעמד של לקוח חדש יכולת המיקוח עוברת לצד שלנו. מבדיקה בקרב משתמשי פיזבק עולה כי לקוח חדש בבנק משלם בממוצע כ-80% מהעמלות של הלקוח הממוצע.

אז איך אדע מה נכון עבורי ?

ראשית, יש לבדוק את תעריפי השירותים שאתם משלמים בבנק שלכם. הכי טוב לעשות זאת עם תעודת הזהות הבנקאית (מה זה?) בה יופיעו העלויות שלכם. בעזרת פיזבק תוכלו גם לראות בדיוק כמה אתם משלמים ואם אפשר להוזיל את השירותים. זכרו – בדיוק כפי שאנחנו נוהגים לעשות מול חברת הסלולאר שלנו, ספק הטלוויזיה או חברת הביטוח, גם בבנק המחירים אינם קבועים. אם נתמקח ונהיה מוכנים לרכוש את השירות ממי שהכי מתאים לנו נקבל תנאים טובים. אם לא, פשוט נמשיך לשלם יותר סתם.