אז מתי ואם בכלל נכון לקחת הלוואה?

FacebookWhatsAppEmail
הלוואות, ריביות ומה שבניהם הלוואות 22.07.2018

הקיץ הגיע ואיתו ימי החופש הגדול, גרף ההוצאות נמצא בעלייה ועימו גם החשש לצאת מאיזון כלכלי. על פי נתוני הלמ"ס כ-1/3 מהישראלים נמצאים ביתרת חובה ("מינוס") וסקרים שנערכו מצביעים על כך שהמספר אולי גבוה יותר.

על רקע המציאות הזו אנחנו חשופים כל הזמן להצעות "מפתות", שלא לומר מרגיזות, להלוואות "חלומיות" שיסייעו לנו לסגור את המינוס ולממן את החופשה הבאה… אבל לפני שממהרים לקחת הלוואה שכזו, חשוב שנבין האם בכלל זה הפתרון שנכון לנו מבחינה כלכלית.

האם הפתרון הנכון להתמודדות עם המינוס הוא לקיחת הלוואה?

  • לא בהכרח, חשוב לזכור שלא תמיד הלוואה והגדלת ההתחייבויות הם הפתרון הנכון המתאים לכל משק בית. נטילת התחייבות חודשית נוספת להחזר כספי ההלוואה, עשוייה לפגוע ביכולת העתידית שלנו להתנהל בצורה כלכלית מאוזנת בשגרה.
  • חשוב להבין האם ההלוואה משרתת מטרה חד פעמית, או שבאה לכסות על התנהלות כלכלית שגוייה, וכך אנו עלולים למצוא את עצמנו במהרה שוב ב"מינוס" גדול יותר.
  • האם ההלוואה תסייע לנו להגדיל את ההכנסה בעתיד?
  • האם מטרת ההלוואה הינה לרכישת נכס שיסייע לנו ביצירת מקורות הכנסה חדשים או צמצום הוצאות?
  • וכמובן, טרם שאנו מקבלים את ההחלטה, חשוב להסתכל לא רק על המינוס בחשבון עצמו, אלא גם על עסקאות שבוצעו בקרדיט ובתשלומים בכרטיסי האשראי. רק כך נקבל תמונה מלאה לגבי סך ההתחייבויות הקיימות.

בכל מצב, נכון שנשאל את עצמנו ונבחן, האם אנחנו יכולים לדחות את ההוצאה הצפויה והאם בעוד תקופה מסויימת נוכל לממנה ללא צורך בלקיחת כספים נוספים.

אבל, אם כבר החלטנו בסופו של התהליך לקחת הלוואה, צריך לזכור שתנאי ההלוואה נתונים למיקוח והם תוצאה ישירה של המשא ומתן שננהל. כדי למקסם את תנאי ההלוואה ולשפר את התנאים חשוב לזכור את ארבעת השלבים הבאים שאנחנו בפיזבק ממליצים עליהם:

  1. פשוט להשוות מחירים. לא צריך לצאת מהבית עבור זה, יש כלים ופלטפורמות מצויינות שיאפשרו לכם לעשות את זה דרך האינטרנט.
  2. לאתגר את הבנק שלכם. בקשו ממנו הצעות ודרשו לשפר את המחיר, אפשר לעשות את זה בטלפון וגם דרך המיילים לבנקאי שלכם.
  3. להתעקש, ולא לוותר. תדאגו שמי שמדבר אתכם יקבל אישור מנהל ויתן לכם את ההצעה הכי טובה שיש!
  4. תנו לבנקים להתחרות עליכם. תציגו לכל בנק את המחיר של המתחרה וכך תשיגו את ההצעה הטובה ביותר.

טיפ פיזבק: בדקו את מסלולי ההלוואה שמציעות קרנות הפנסיה וקרנות ההשתלמות, פעמים רבות הן יכולות לספק את התנאים הזולים ביותר.

כיום ניתן לקחת הלוואות ממגון רחב של גופים ומוסדות פיננסיים – תנו לבנק להילחם עליכם כל פעם מחדש. משתמשי פיזבק שנוהגים כך משלמים עשרות אחוזים פחות על השירותים הבנקאיים שלהם. כדי להבין טוב יותר על מה אתם משלמים והיכן תוכלו לחסוך, כנסו לאתר פיזבק ותחזירו את השליטה בכסף לידיים שלכם. כי לדבר על כסף זה כח.