איך זה שהעלויות לבנק יורדות והמחירים נשארים גבוהים?

FacebookWhatsAppEmail
עמלות הבנקים עמלות הבנקים 24.12.2017

הכנסות הבנקים מעמלות בתשעת החודשים הראשונים של השנה הגיעו לסכום הדמיוני של 11 מיליארד ש״ח. זו עלייה של כ-1% מהתקופה המקבילה בשנה שעברה.

העלייה בהכנסות מתרחשת על רקע מאמצי שיפור של הבנקים בשירותים האינטרנטיים – שזה טוב, אנחנו מקבלים שירותים נוחים וזמינים יותר. אבל בואו נסתכל על זה רגע: הבנקים מצליחים לייעל את השירות ולחסוך בעלויות – הרי למחשבים לא צריך לשלם שכר – אז למה הירידה בעלויות לא התגלגלה אלינו הצרכנים? למה המחירים נשארו גבוהים? התשובה פשוטה: הבנקים לא מתחרים ביניהם על מחיר, ואנחנו לא דורשים מהם את זה.

בעקבות הוראה חדשה של בנק ישראל, הבנקים מחויבים להוזיל את העלויות של מספר עמלות חשובות, שעכשיו ניתן לבצע מהאינטרנט, מהאפליקציה, או מעמדות השירות האוטומטיות. נקבעו גם סטנדרטים חדשים שדורשים מהבנקים לשפר את הליווי וההדרכה למשתמשים בביצוע הפעולות. זו התחלה טובה, אבל כדי שההתייעלות תגולגל אלינו הצרכנים והעמלות יוזלו אנחנו צריכים לדרוש את זה מהבנקים.

אנחנו פה בשביל זה. אנחנו גם נעזור לכם לא לפספס עמלות שאתם יכולים להפסיק לבצע בעזרת פקיד ולהתחיל לבצע בערוץ ישיר (אם אתם רוצים). בין העמלות הנבחרות שניתן לקבל עליהן הנחה:

  • העברה בנקאית
  • הפקדת מזומן
  • הפקדת צ׳ק
  • קנייה ומכירה של ניירות ערך
  • העברת מט״ח

אל תשכחו שהתנהלות חכמה מול הבנק והכרת הפרטים, יכולה לחסוך לנו גם אלפי שקלים בשנה!