בנק מזרחי, לאומי או הפועלים? מהן המחוייבויות של הבנקים כלפינו?

FacebookWhatsAppEmail
צרכנות פיננסית צרכנות פיננסית 10.12.2018

אתם בבנק מזרחי? בנק לאומי? בנק הפועלים?

זה לא משנה כי לפי ההוראות של בנק ישראל יש מידע ודרכי גישה שכל הבנקים חייבים לנו, בנק מזרחי, לאומי, הפועלים, כולם.
המידע הזה הוא מידע שיכול מאד לעזור לכל אחד, אז אספנו כמה פרטים חשובים כדי שתוכלו לדעת מה מחוייב למסור לכם:

לא יודעים אם הבנק שינה לכם את מחירי העמלות? דעו שהוא חייב לשלוח לכם הודעה על שינוי מחירים, וכל שישה חודשים הבנקים צריכים לשלוח פירוט של העמלות שנגבו ובאילו סכומים. הבנק מחויב גם לפרסם החל מסוף פברואר של כל שנה לכל לקוח דו״ח שנתי באתר (נקרא גם תעודת זהות בנקאית). זה למעשה ריכוז של כלל המידע על החשבון שלכם.

בנק מזרחי

בזכות אותה תעודת זהות בנקאית שכל הבנקים מחוייבים אליה, בנק מזרחי, בנק לאומי וכל שאר הבנקים חשופים כעת למעשה ליכולות הצרכן לערוך השוואה יסודית בקפידה.

איבדתם את הסיסמה לאיזור האישי באתר? הבנקים רשאים לשלוח לכם את הסיסמה באמצעות מסרונים. אם הבנק מכריח אתכם לבוא לסניף בשביל זה, דעו שהוא לא חייב.

ואם אתם שוקלים לעבור למסלול עמלות בסיסי או מורחב, הבנק מחויב לפני כן להעביר לכם מידע על כלל העמלות שנגבו מכם ברבעון שלפני, בשביל שתוכלו להחליט על סמך המידע העדכני ביותר. אגב, גם למסלולים אפשר להצטרף באופן מקוון ולא צריך ללכת לסניף.

בנוסף, בנק ישראל מחייב את הבנקים (החל מאוגוסט 2017לאפשר ללקוחות קשישים (מעל גיל 80) וללקוחות עם מוגבלויות לקבל קדימות בהמתנה למענה אנושי בטלפון, אשר מתאפשרת הודות למערכות טכנולוגיות משופרות של הבנקים.

תשמחו לשמוע שבנק ישראל עובד על הוראות נוספות שיחייבו את הבנקים לשפר את זמן המענה הטלפוני, ולהכניס שירותים כמו אפשרות חזרה טלפונית וקבלת פניות דחופות במהירות גבוהה.